söndag 21 juli 2013

Älskade jobb


                                           Vallmo behöver inte vara röd. 


                Vår nya trädgård har inte så här mycket blommor, men nästan, känns det som...


                           Mysiga caféet Per Helsas innergård, Ystad. Jättegoda bakverk!


                     Ett färdigt citronträd kostade 4 300 kronor hos Apotekarens i Simrishamn.

Oj, oj, oj, vilken kväll det var igår! Barnen sov över hos sina mor- och farföräldrar och jag och A gick på vår favoritrestaurang. Det var en underbar kväll och man kunde sitta ute och dricka vin och bara prata, prata, prata som vi älskar att göra. När vi kom hem fick jag för mig att vi skulle se Scream 2, men jag somnade i soffan efter fyra minuter. Idag är jag lite trött, kan man väl säga...

Imorgon börjar vi jobba igen, men jag är inte ett dugg ledsen över det, tvärtom. Jag älskar mitt jobb och tycker nästan lika mycket om att jobba som att vara ledig. Jag är journalist och har turen att känna att jag mer har en fritidssysselsättning som jag får betalt för än ett jobb. Jag har intervjuat världskändisar och kungligheter, dödssjuka barn och människor som har förlorat allt. Jag har fått träffa människor som jag aldrig någonsin skulle ha haft möjligheten att få lära känna eller komma i närheten av om det inte vore för mitt yrkesval. Ibland har det som jag har skrivit fått myndigheter att ändra sina beslut och gett människor en bättre tillvaro. Kan man annat än älska ett sådant jobb?

4 kommentarer:

  1. Låter så skönt, skulle också behöva lite tid på tumanhand jag och maken men det får nog vänta lite..

    Härligt när man hittat rätt och gör något man älskar! kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul att hitta hit!
    Härligt att du trivs med ditt jobb:)
    Så spännande med ett nytt hus! Är det ett nybygge eller ett hus som ska renoveras till nytt?:)

    Nä nu ska jag fortsätta heja fram vårt duktiga damlandslag!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Mysigt med en kväll på tu man hand o få äta gott o prata. Simrishamn, dit tar vi en tur varje sommar kanske man kunde få tips på er favoritrestaurang så vet jag var vi ska äta nästa gång. Förstår att du älskar ditt yrke, hade själv drömmar om att bli jornalist en gång i tiden men livet ville annorlunda....Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Du har mitt drömyrke, skrev det för ett tag sedan på min blogg, att jag skulle nog blivit journalist. Men jobbat på tidning i10 år som grafiker har jag gjort och det gillade jag. Vilken tidning jobbar du på eller du kanske är frilansare?
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera