måndag 15 juli 2013

Nu börjar det hända saker!

                   
                      Vackra Örekilsälven, berömd för sitt laxfiske, rinner genom Munkedal.

Idag var jag med en målare i vårt nya hus för att visa vad som behöver målas om och tapetseras. Han ska ge en offert om några dagar. Vi har anlitat oändliga mängder hantverkare under de åtta år vi har renoverat vårt nuvarande hus. De vi har anlitat fler gånger i rad har alltid varit de som är trevliga. Det låter väldigt självklart, men många snickare och andra hantverkare verkar inte ha ens den mest grundläggande insikt i hur man beter sig.

Flera gånger har hantverkare jag haft hemma, för att ge en offert på jobb, stått och hummat och muttrat och nätt och jämt svarat på tilltal. Jag vill känna förtroende för den person vi släpper in i vårt hus, jag vill inte ha någon där som är sur och grinig och helst verkar vilja vara någon annanstans.

Ikväll blir det grillfest i stugan med släkten och imorgon kväll ska jag förstås bänka mig framför svenska damlandslaget. De knäckte Finland lätt som en kvist i en bastu i senaste matchen och spelade helt makalöst bra. Ska bli väldigt kul att se om de kan mala ner Italien till en parmesanost lika snabbt. Heja Sverige!


                                                  Entrén till vårt nya hus.



               En fantastisk klätterros var i full blom i trädgården till vårt nya hus...


                                    ...liksom den här otroligt vackra blekrosa klematisen.


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Roligt att hitta in till dig.
    Så spännande att flytta in i nytt hus. Ser jättefint ut. Ska bli roligt att följa er och se hur det blir inuti när ni får sätta er prägel på det.
    Må så gott!
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Det där med otrevliga hantverkare känner jag igen. Vi skulle renovera kök och badrum i vårat nya hus och ville ha in offerter. Vissa hantverkare som kom var så ointresserade att vi gav upp på en gång när vi visade runt dem och berättade vad vi ville ha gjort.

    SvaraRadera