tisdag 16 juli 2013

Österlen nästa!


                                          Sommarkvällarna vid stugan är magiska. 


                                 Vardagsrummet i stugan. Matsalsgruppen Äpplet ingick i köpet.



                              Compact living-kök. Här svär jag ofta när det blir för trångt. 


      Trasmattan under bordet köpte jag på loppis för en spottstyver. Kemtvätten var desto dyrare. 


                                    Trägolv är fint i en sommarstuga tycker jag.


                  Tavlan köpte jag på loppis. Kviltteknik med motiv av Visbys ringmur. Jättefin!

Nu har vi bara fem dagar kvar på semestern, men det gör inget. För vilket härligt väder vi har haft! Underbart! Idag ska jag städa ur och tvätta vår bil för imorgon bitti åker vi några dagar till Ystad och Österlen. Vi har kompisar som semestrar där, som vi ska hälsa på.

Igår kväll var A:s systrar med respektive och hälsade på i stugan. Vi grillade och hade femkamp. Jag och min lagkamrat vann, vilket tyvärr berodde mindre på min skicklighet än på hans. Sedan gick vi ner till badviken och tittade. Några i gruppen sjöng Abba på bryggan och det var helt enkelt en riktigt härlig kväll.

Jag fotade lite i stugan igår innan gästerna kom. Den är så liten, bara 45 kvadratmeter, men väldigt mysig. Visst gör trägolv väldigt mycket för känslan? Nästa sommar ska vi måla den och gäststugan, men i år ta vi det bara lugnt och förbereder oss inför höstens flytt.




1 kommentar:

  1. Va mysigt att vara i stugan. Det ska jag också vara på min semester, i vår stuga alltså;)

    Njut nu av sista dagarna!!
    Kram fredrika

    SvaraRadera