onsdag 17 september 2014

Svåra bloggläsare


Fatta vad jag längtar efter detta, hemmagjord varm chokladsås och vaniljglass. Men en bantare får bara titta på sådant på bild.

När jag startade den här bloggen för 1,5 år sedan gjorde jag det för att skildra vår resa till ett nytt hus. Det skulle vara en heminredningsblogg, bestämde jag, eftersom jag själv älskar att läsa sådana. Men jobbar man lika mycket som en packåsna på ett tivoli, så är ju tiden man har till att puffa upp kuddarna i soffan och tända doftljus på Svensk tenn-brickan rätt begränsad (läs: jag hinner bara tända storpacks ljus köpta på Coop som luktar gammal strumpa).

Därför har bloggen mer och mer utvecklat sig till att handla om mitt liv och vad jag gör (oftast inte gör, har jag upptäckt. Det är ju bara ett enda uppradande av misslyckanden, yyyyl!). Dessutom har jag några killkompisar som troget läser bloggen och de skulle inte kunna skilja på en nyuppsatt gardin från en som hängt i fönstret i 8 år, om det så gällde livet. Som Hemnetknarkarens sambo sade när hon frågade honom om han såg något nytt i köket (hon hade satt upp nya gardiner: "Ööööh....urhmm...har du klippt dig?". Då var det nära att hon klippte till, kan jag säga.

Ibland är det svårt att veta vad ni vill läsa om. Igår var ni över 500 som kikade in här och en del kanske gillar att läsa om kuddfodral. Andra vill läsa om hur mycket jag jobbar och gotta sig i att de tycker att jag är en dålig mamma och några kanske vill läsa om bantning (äntligen har det skett framsteg, 1,5 kg ner!). Vi får väl se vad som händer med bloggen. Just nu är jag i alla fall sjukt nöjd. På fredag är jag och A lediga och även barnlediga och ska ut och äta på restaurang. Kanske fotar jag oss för en gång skull och lägger upp här. Jag får väl göra det på avstånd, som radioreportern. Rödvinsfläckiga tänder och svintorufs kan ju skrämma den mest trogna läsare på flykten.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha... En blandning är bäst tycker jag, med eller utan svintorufs och rödvinsfärgat leende!!
    Kram & god natt // Kate

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om din blogg som den är.....din vardag med Allt som händer, inredning, resa, jobb mm. Det var det jag fastnade för, inget tillgjort och överdrivet.
    Gillar det precis som det är :)
    Kram Mi ❤

    SvaraRadera