söndag 28 september 2014

Hotellfrukost


Bästa frukosten någonsin för vissa i familjen.

Oj, nu var det flera dagar sedan jag bloggade, men varenda minut har varit inbokad under både fredagen och lördagen. Men ni är snälla och tittar in här ändå, ser jag.

Igår morse åkte jag till affären redan klockan 08.30 och gick helt bananas i bröddisken. Jag hade bestämt att vi skulle äta en riktigt smaskig frukost, precis som på hotell, så jag köpte 3 olika sorters nybakade småbröd, leverpastej, gurka, nybakade flätbullar, nybakade muffins, vindruvor och alldeles, alldeles nytt kaffe!

Jag gjorde mig det här besväret för några veckor sedan också och sade då till A: "Sätt på kaffet, jag åker till affären och köper jättegod frukost!". "Jajamensan!" sade han. Och när jag kom tillbaka efter MAX 17 minuter så ser jag hur den sista biten Skogaholmslimpa åker in i munnen på honom. Han hade GLÖMT att jag åkte och köpte frukost! På så kort tid! Han fick äta dubbel frukost den morgonen, kan jag säga.

Men igår gick jag steget längre och dukade verkligen upp allt gott jag kunde tänka mig och lillan blev helt skogstokig. Denna lilla tjej som aldrig äter. Hon lever på ren vilja och luft, tror jag, Hon åt och åt och åt. Och när vindruvor i massor, en pain riche och en kanelbulle var svald, så började hon om med ännu en smörgås. När alla, förutom jag, redan gått från bordet satt hon fortfarande kvar och njöt. Det verkar som om vi fått en liten finsmakare i familjen. Det ska vara fin kvalité, fint uppdukat och smaka gott, annars får det vara.

Som sagt, en underbar början på dagen, men bara 20 minuter efter att sista tuggan var svald var kaoset ett faktum, men mer om det får jag berätta i nästa inlägg. Nu ska vi med sonen på fotbollsmatch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar