torsdag 11 september 2014

Ett bra beslut


Fredagsfeeling it is! Så här ser det ut imorgon kväll i vårt uterum. 

Om två veckor är det 1 år sedan vi flyttade in i vårt nya hus. Det var verkligen ett bra beslut att flytta 6 mil. För alla. Jag har fått halverad resväg till jobbet, 1,20 timmes resväg enkel väg är ju gaaalet! Hur orkade jag hålla på och sitta i bilen tre timmar om dagen under nio månaders tid utan att få rascha?

Barnen har fått en massa kompisar och börjat med idrott, vi har fått ett underbart hus. Jag hörde en debatt idag på tv:n om att ungdomar flyr landsbygden och att det ses som ett problem. Men jag tror att allt fler i framtiden kommer att göra som vi. Flytta till ett mindre samhälle där huspriserna är humana och där man känner sina grannar. Folk kommer helt enkelt inte ha råd att bo i storstäder, det blir för dyrt. Man längtar efter ett mindre sammanhang.

Imorgon är det fredag, hurra! Det är så underbart väder så vi sitter fortfarande i uterummet på fredagkvällarna, spelar musik, pratar och bara njuter av att helgen startat. Jag får helt enkelt snart hoppa i säng så att det snart blir fredag. Ju förr desto bättre!

1 kommentar:

  1. Kul med 40 års fest. jag har ju mest festkläder i min garderob, men när jag ska ha dom så har jag ingen som duger. Jag ska bort ikväll och rynkar pannan för vad jag ska ta på mig, Har också svårt att köpa skor, brukar få ta till hjälp. Men som du säger hur många kollar på skorna. I morgon är det ingen som minns alls vad du hade på dig. Men ha så roligt nu.
    Kram helena

    SvaraRadera