söndag 28 september 2014

En vandrande bomb


Här är såååå rent nu...

Hej på er! Nu sitter jag med en kopp kaffe i morgonrocken och kan äääntligen andas ut. Vilken helg det har varit! I lördags efter vår underbara frukost skulle jag bada lillan. Allt var frid och fröjd tills jag skulle tappa ur vattnet. Istället för att rinna ut i brunnen så rann allt vatten ut på golvet! Jag skrek, lillan skrek och A kom rusande! Det visade sig att röret under badkaret lossnat i sin fog och där rann vattnet ut. Det var alltså bara att skruva ihop röret igen, men innan vi fattade det kändes det minst sagt jobbigt.

Sedan såg jag mängder av dammtussar som flöt omkring i vattnet på golvet och bestämde mig för att storstäda badrummet när vi väl torkat upp allt vattnet. Jag låg på alla fyra och skurade badrumskaklet med en skrubborste och njöt av renheten. Så skulle jag resa mig upp och...PANG! Ajax-flaskan jag haft stående på toalocket, utan kork naturligtvis, for i golvet och nästan hela innehållet rann ut. Vet ni hur halt Ajax blir på kakelgolv? Men om jag säger så här: det finns inte ett badrum i hela Västsverige som luktar renare än vårt just nu. Eller lukt av kemisk fabrik är kanske närmare sanningen.

Därefter åkte vi till ett köpcenter för att jag skulle köpa nya jeans eftersom båda paren spruckit i sömmarna (hur är det möjligt när man går på diet??!). Jag handlar alltid jeans på Lindex och vet exakt min storlek. Då fanns naturligtvis inte ett enda par av den storleken kvar. Till slut testade jag ett par som satt hyfsat och tog ett annat par i samma storlek, men av annan modell utan att prova. Big mistake. Om jag inte andas kan jag eventuellt stå spikrakt i dem. Rör jag mig sprängs de. Jag är ett vandrande terrordåd. Nej, glöm vandrande. Då blir det en explosion. Vilken helg.

2 kommentarer:

  1. Oj oj vilken dramatik! Läckande rör, vilken mardröm! Och så jeansen på det. Jag gillar med att köpa jeans på Lindex. Men det var längesedan nu. Brukar ibland tänka på att jag skulle skriva en bok som skulle heta Från modelejon till lantis. Kanske en dag...

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Haha kan tänka mig hur det doftade gott. Hoppas söndagskvällen är lugnare:) Kram Pernilla

    SvaraRadera