lördag 13 september 2014

Fest-time!


Morgonfixande i köket!

Ikväll är det fest! Vi ska på 40-årsfest för Hemnetknarkarens sambo. Jag måste jobba med valet på söndag till seeeent, så jag tar det lilla lugna och kör. Jag hade ju hoppats på att gå ner något kilo tills jag skulle stoppa in mitt hårdfläsk i leopardjeansen, men sådan tur har jag inte haft. Jag får helt enkelt tvätta håret så att ingen ser något annat än mitt rustiburr på toppen.

Jag är inte så bra med kläder och som sagt, handlar festkläder ungefär en gång var tredje år. Det gör ju att även om jag nu har tokfina byxor och linne så har jag inga festskor som passar. Men jag tittar aldrig på folks skor och jag förstår inte många kvinnors fixering vid skor. Finns det verkligen någon överhuvudtaget som kollar in folks skor? Fast förvissad om att så inte är fallet, drar jag fram ett par gamla sandaler ur garderoben, som ingen, som sagt, förmodligen ens kommer att se, och sedan är stassen perfekt!

Nu dricker jag morgonkaffet och laddar upp inför dagen. Jag borde tvätta, städa...men jag märker att det finns lite mer kaffe ute i kaffebryggaren,så jag tar mig en kopp till istället! Vi ses lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar