tisdag 23 september 2014

Huset som Gud glömde


Vårt sovrum i helgen när det var städat. Så såg det INTE ut idag...



Idag åkte jag och en arbetskamrat iväg på en minikurs och på vägen hem bjöd jag hem henne i ett svagt ögonblick. Och det fick jag minsann ångra! Sonen hade varit ensam hemma i flera timmar med en kompis och hela huset såg ut som om 18 stöksmurfar dragit fram genom det. Ja, allt var då verkligen inte sonens fel. Det låg kalsonger på toagolvet och luktade illa ur vasken. Inte den bästa dagen att ta hem en gäst och visa upp sitt hem.

Jag orkar inte städa varje kväll. Vi orkar knappt städa varje vecka, om sanningen ska fram. När jag var föräldraledig var det perfekt i vartenda hörn i huset. Nu, när jag jobbar, så ser det ut här hemma som huset som Gud glömde. 

Ikväll ska jag se på en ny serie på tv, som jag är så nyfiken på. Det är en fakta-serie som heter "Djävulsdansen" och som handlar om medberoende. Det här blir första gången jag följer något på tv sedan "Trolljägarna" i våras. Men först ska vi se på någon outhärdligt tråkig film som barnen valt. Gaaaah!



2 kommentarer:

  1. Typiskt just idag men det är också jobbigt att gå som på nålar i sitt eget hem och ha det städat varje dag och tro om att någon kommer...
    Här städas absolut inte varje vecka, men jag är noga med gästtoaletten om man skulle få oväntat besök

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Här har vi (läs jag) torsdagsstädning. Vill ha fint till helgen när jag är ledig, då vill jag göra annat kul! Superfin färg på sovrumsgardinerna! Och visst är det väl typiskt att det ser ut som ett bombnedslag när någon kommer...!
    Mitt-i-veckan-kram från Kate

    SvaraRadera