söndag 21 september 2014

Nu har jag gjort mitt


Nu på hösten tänder jag ljus precis hela tiden för det ger en så härlig ombonad känsla.


Mina vita Bruka-ljuslyktor var alldeles nersmutsade av stearin och damm efter en lång sommar, men en omgång i diskmaskinen gjorde dem som nya igen. Ett tips!

Det finns en sak med föräldraskap till barn som är för små för att se vuxenfilmer, som inte är så roligt. Och det är alla gräsliga, urtråkiga barnfilmer man måste se med dem. Igår kväll såg vi Spirit- hästen från vildmarken med lillan och gud i himlen ett sådant elände! Se inte den! Hästen sprang och sprang, blev infångad, gnäggade, sparkade bakut, lyckades rymma, sprang och sprang, blev infångad igen, bet någon i baken, gnäggade, sprang... och ja, så där höll det på i 1,5 timme.

Idag var det dags för Boxtrolls på bio. Gud i himlen- det var bara min känsla för det passande som hindrade mig från att stoppa fyra popcorn på tvären i halsen så att jag fick svimma av i alla fall. En så fruktansvärt tråkig film. Inte ens lillan verkade tycka särskilt mycket om den. Se inte den om ni inte vill vara med om en nära döden-upplevelse i tråkighet!

Nu är det söndagkväll och lillan ska badas. Jag får glädja mig åt att när hon har somnat, då kan jag se på preciiiis vad jag själv vill. Och jag tror faktiskt att det lutar åt Top Gun ikväll. Vi ses imorgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar