onsdag 19 mars 2014

Vilken resa!


Superfina ljusslingor med fjärilar. Åhléns.


Hittade de här urfula skorna på Zara. Vem köper dom???


Den här väskan från Zara skulle gärna få bo i min garderob.

Ja, igår var jag ju i Stockholm på kurs. Väldigt bra kurs, men den första timmen var jag på fullt allvar orolig för att jag skulle falla framåt med huvudet rakt ner i bordet och däcka av trötthet. Men på eftermiddagen var det så intressant, vi lärde oss bland annat hur man undviker att bli stämd för förtal, så då höll jag ångan uppe.

Men hemresan blev mindre rolig. Hemtåget var en halvtimma försenat på grund av signalfel så vi fick ta anslutningsbussar i Herrljunga. Inte så kul när man gått upp 04.00 på morgonen, men det finns ju inget att göra. Så såg dock inte alla resenärer på saken, kan jag säga. En kvinna i 30-årsåldern som var antingen höggradigt berusad eller påtänd, började skrika som en vettvilling till konduktören: "Jag har varit på möte, fattar du det? På möte!! Och nu så bla bla bla!" Jag trodde nästan hon skulle börja slåss. Sedan ringde hon någon och skrek om 98 platser i fickan och gud vet vad hon pratade om.

Konduktören visade sig dock vara av det rätta virket. När han gick vidare i tåget sade han till passagerarna som satt på helspänn: "Jaha, är det någon mer som har varit på möte?" Det fick alla att börja skratta. Som tur var skulle inte vettvillingen med vår buss hem.

Jag var hemma strax före midnatt och sedan upp klockan 6 i morse igen. Så ikväll blir det en tidig kväll. Undrar hur vettvillingen mår efter sina utbrott? Hade jag varit i hennes tillstånd hade jag då varit dubbelt så trött som idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar