lördag 8 mars 2014

Den bästa helgen


Så här såg det ut igår kväll i vårt kök.

Just nu väntar den bästa helgen på länge för mig. Den inleddes redan igår kväll med vitt vin och räkor. Barnen är ju hos sina mor- och farföräldrar så jag och A var helt för oss själva. Som sagt, allt började bra. Jag hade valt maten och vi lyssnade på musik och pratade. Sedan spårade det ur lite när A fick välja film. Han tog "Eraser" från 90-talets början med Arnold Schwarzenegger. Om jag säger så här: en del filmer och repliker åldras inte med värdighet.

Nu ska jag och A äta mysig frukost tillsammans och i eftermiddag åker vi och hämtar barnen och sedan hem till Hemnetknarkaren och hennes sambo för middag. Vi ska se finalen på Melodifestivalen ihop. Det är ett jubileum för oss kan man säga eftersom vi såg finalen för 10 år sedan också tillsammans, men då var ju barnen (enbart de första var födda) små. Jag minns hur våra pojkar, då drygt 1 år, gick runt vardagsrumsbordet och kastade räkskal på golvet medan vi föräldrar förtvivlat försökte rädda det som räddas kunde och samtidigt hålla koll på vilka låtar som spelades i rutan. Martin Stenmarck med "Las Vegas" vann. En väldigt underskattad låt. Jag spelar alltid den när jag har schlager-rusch i blodet när det är fest.

Och på söndag morgon åker jag och Hemnetknarkaren till Ullared! Som sagt, bästa helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar