lördag 8 mars 2014

En stund för oss


A väntar på maten på Stora hotellet i Slajdarns bar Fjällbacka. Så fint var det där!


Maten var gudomligt god!


Tänk att få bo i det lilla huset med gröna knutar mitt i Fjällbacka!


Stora hotellet mitt i backen.


Man kan ju titta på ett så här sött pyre hur länge som helst!

Vilken härlig dag vi har haft (har fortfarande!). Vid lunchtid åkte vi till Fjällbacka och åt lunch på Stora hotellet. Eller lunch och lunch, middag kallas det nog snarare. Det var riktigt blåsigt utanför, men inne i restaurangen sprakade det en härlig brasa i kaminen, ljus brann hemtrevligt i stora stormlyktor på borden och maten...heavenly!

Jag beställde en lax- och räkpasta och A tog oxfilé. Sedan blev det som det ofta blir. När maten kom in pratade vi inte med varandra på 6-7 minuter. Var och en var fullt upptagen med att proppa munnen full med så mycket godsaker som möjligt. Det enda som hördes var lite slurpande när jag tog lite vin eller ett "Mmmmm". Och barnfritt hade vi det. Jag vet att många människor älskar att vara med sina barn dygnet runt. Jag älskar mina barn, men att få vara ensam med A och mumsa och mumla är inte dumt det heller.

Nu har vi åkt hem och jag har tvingat med A ut till kaninburarna för att titta på kaninungarna som är så söta så man nästan smäller av! Och det tyckte A med. Han stod som ett fån och bedjande med sirapsröst: "Kan inte jag få hålla i en? Nämen halledudane då så fina de är!"

Vilken härlig dag! Nu åker vi vidare till härliga vänner, räkmiddag och spännande mellofinal!

2 kommentarer:

  1. Men å det var det sötaste jag sett på länge.
    Så himla fin.
    Njut av kvällen och må så gott.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ser jättemysigt ut! Och smarrigt!

    Kram Malin

    SvaraRadera