lördag 29 mars 2014

Full fart!


En byrå i vardagsrummet som jag köpte i Göteborg för 15 år sedan och målade vit för ett par år sedan.


Ljuslyktan är lik House Doctors glasboxar, men är inköpt billigt på Blomsterlandet.



Nu har det gått i ett i två dagar på jobbet och jag har inte varit hemma förrän 22.30. Igår var det avtackning för min chef och det blev väldigt trevligt. Sorgligt, men också roligt att få prata minnen och skratta åt allt dumt och tokigt som hänt under åren.

Tänk att gå i pension. Jag funderar redan nu, trots att jag har 25 år kvar, på hur skönt det vore att inte jobba alls, ha ha! Igår träffade jag en man som hade sommarhus på en vacker kustö, hus på Gran Canaria och hus i Norge. "Vi är 17 veckor på varje ställe" sade han och skrattade med perfekta vita tänder i det pepparkaksbruna ansiktet.  Kommer vi att kunna ha en sådan behaglig pensionärstillvaro när vi blir gamla? Vi får väl vara nöjda om pensionspengarna räcker till en sommarhydda under en rotvälta med utsikt över ett träsk.

Idag skiner solen, jag är (äääääntligen) ledig och ska dricka kaffe i uterummet, åka och fika i ett shoppingcentrum med barnen och fixa middag tills A kommer hem ikväll. För när inte jag jobbar verkar det som om han jobbar. Vi får väl se fram emot att umgås i hyddan vid träsket när vi är pensionärer istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar