måndag 17 mars 2014

Resfeber



Nu blommar pärlhyacinten i krukan i hallen. Så vacker!



Imorgon ska jag på kurs i Stockholm för jobbets räkning. Det är en jätteintressant kurs, men fyyyy så tidigt jag måste gå upp! Klockan 04.00 ringer klockan och jag är inte hemma förrän kl. 22.15. Hua! Så jag kryper till kojs om bara ett par timmar.

Det känns som om jag är typ 10 år. Men eftersom jag inte längre är det så måste jag ha sömn annars kommer jag väl somna på tåget och ligga med huvudet på min arbetskamrats axel och dregla som en imbecill. En sådan nesa! En kompis somnade på ett tåg med öppen mun och vaknade dreglandes en gång. Inte så kul att vakna upp när typ hela tågvagnen glor på ens salivproduktion.

Idag ringde sömmerskan och berättade att hon sytt upp mina gardinlängder till vardagsrummet. Hon berättade också att den ena gardinlängden var SMUTSIG! What?!? Hur är det möjligt när de varit inplastade hela tiden tills hon öppnade dem? Har ni fått fram smutsiga gardiner ur någon förpackning någon gång? Nä, tänkte väl det. Only in Ullared.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du inte somnade på kursen. Typiskt att du var tvungen att åka så tidigt, när det var så spännande kurs.
    Du får ringa till dom du köpte gardinerna av och klaga. Det kanske var på tyget som inte ens de sett.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Gaaah, lite väl tidigt med klockan ställd på 04.00... min ringer 5.15 varje morgon och det räcker gott och väl till tycker jag!!
    Tråkigt med smutsig gardin, måste vara från fabriken där det är vävda!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och hemtrevligt ni har det.
    Hoppas du får en trevlig resa och lyckas hålla dig vaken =)
    Kram kram.

    SvaraRadera