lördag 30 augusti 2014

Kändisvin- ingen hit


Nix, detta vin var ingen hit, Tina Nordström till trots på etiketten.

Jaha, och var tog den värmen vägen? Jag tassade ut till brevlådan imorse för att hämta tidningarna med kyliga vindar om benen och gråmulet i luften. Det känns som om regnet ska börja när som helst. Så någon tur till sommarstugan blir det inte. Tyvärr.

Igår smet jag in på Systembolaget för att hitta något nytt, gott rödvin till fredagsmiddagen och jag norpade åt mig "Bistro" med Tina Nordström som prydde etiketten. Jag gillar henne jättemycket, men hennes vin var faktiskt inget vidare. Fast vad hade jag väntat mig för 69 kronor? Det var strävt och...inget speciellt helt enkelt.

Idag blir det en tur till leklandet med lillan och hennes kompis som sover över här. Lekland måste ha inrättats av någon som starkt ogillar föräldrar. Det är ju såååå tråkigt att sitta där i timmar med en kopp vidbränt kaffe och titta på barn som tjuter, skriker och far runt som Duracellkaniner. Men hellre att de gör det där än hemma. 

Nu ska jag förbereda mig för slagfältet med en kopp gott kaffe i lugn och ro. Det lär behövas.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset ang vinet! Då ska jag Inte handla det till helgen :-)
    Vill bara säga Tack för en underbar blogg :-) :-) :-)
    Kram Mi

    SvaraRadera