söndag 17 augusti 2014

Teneriffa- here we come!


Tänk att vädret var så här fint för bara en dryg vecka sedan. Nu spöregnar det ute. Hua!

Idag har jag suttit och drömt om en tripp till Teneriffa i vinter. Jag hittade två superfina, barnvänliga hotell och gjorde misstaget att låta lillan få se dem. "Åh, dit ska vi åka!" utbrast hon lyriskt med en gång. "Öööh...njaaa...vi får se....det kostar ju rätt mycket...." mumlade jag.
Då pilade hon upp till sitt rum så fort hennes små ben bar henne och kom tillbaka med sparbössan. "Ni får ta mina pengar!"utbrast hon generöst. Lilla gobiten!

Men nu har även A hakat på den här drömmen om en vecka i solen i vinter, så om allt går i lås, så åker vi någon gång under de första tre månaderna nästa år. Jag vet att många åker utomlands på sommaren, men det har jag svårt att tänka mig. Sommaren i Sverige är svårslagen, tycker jag. Däremot när det blåser iskallt och slasket blöter ner en så att man får fotsvamp på hälarna, ja, då skulle det allt vara skönt att susa iväg.

Vi ska ta All inclusive. Att sitta på restaurang varje kväll med två pigga barn med spring i benen, nej tack. Vi såg ett hotell som heter Sunwing Fanabe och som blivit utsett till Teneriffas bästa barnhotell. Det låter precis som något för oss. Nej, nu ska jag fortsätta att resesurfa. Det är nästan lika roligt som att kolla på Hemnet. Bara nästan.


3 kommentarer:

  1. Håller helt med dig.
    Den svenska sommaren är helt underbar och i år har den verkligen levererat:))
    Att åka till vintern låter fantastiskt! Söta de små som erbjuder sig ändå;-)
    Vi var på Kap Verde i feb förra året... Helt klart en skön tid att åka till värmen.
    Jag gillar inte den tiden på året.. sådär halva jan till slutet på mars kunde jag vara utan.
    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Men jisses så gulligt att komma med sparbössan... :) Håller med jag också, ingen utlandsresa på svenska sommaren, men gärna november och mars!
    Hoppas du mår bättre nu och önskar dig en ny fin vecka, kram Kate

    SvaraRadera