fredag 22 augusti 2014

Omstart


Bollkryss, det ultimata hösttecknet.


Så här ser det ut nedanför vår trapp. Komposten rakt fram har vi inte kommit oss för att använda.

För många är hösten en omstart. Skolåret börjar igen, nya höstkläder, löften om att banta eftersommarens ohämmade grillmiddagar...Jag tycker att hösten är vacker, men jag gillar den inte alls lika mycket som många andra. Det blåser, blir kallt och det blir mörkt på kvällarna. Och man vet att sommaren är slut.

Nej, jag har börjat tycka allt mer illa om hösten och vintern ska vi inte ens prata om. Kan man åka skidor, ja, då förstår jag att man gillar snö. Men om man som jag inte ens kan ta sig helskinnad nerför ett fartgupp med skidor på, ja, då känns vintern som en helt onödig årstid. Det enda som är bra med vintern är julen. Och sedan väntar tre hemska månader innan april kommer och man ser ljuset i tunneln igen.

Men i år finns det faktiskt ett ljus i tunneln även i höst. Ernst ska ju nämligen sända ett program från Toscana där han renoverar upp ett stort hus som han har köpt. Detta är ju bara så stort så att jag inte kan ta in det! Måtte det bli programstart snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar