onsdag 13 augusti 2014

Glada nyheter


Jag tog det här fotot när jag precis hade städat i söndags. Nu är det inte alls solsken längre utan kolsvart utanför fönstret.

Jag träffade på grannen när jag var ute för att ge kaninerna kvällsmat och han visade mig deras hönshus, som är på god väg att bli färdigt. Min stora dröm är att ha hönor, men både kaniner och hönor, nej där har A satt ner fötterna i myllan likt en bångstyrig älg. Där går gränsen, menar han.

Och näst bäst, om man inte kan få ha egna hönor, är ju om grannen skaffar några för då kan man kanske få passa dem på semestrar och sådant. Och har jag riktig tur kanske jag kan locka över en höna eller två och hålla dem gömda och ha som mina egna...nää, bara skoja! Det vore ju kriminellt att stjäla höns och så kan man ju inte göra. Förmodligen inte, i alla fall.

Vilket väderomslag vi har fått! Det mullrar och är alldeles svart utanför fönstret. Nu ska jag snart tända ljus och sätta mig med en kopp te. Jag känner att det kittlar oroväckande i halsen och sjuk kan jag absolut inte bli just nu. Jag har jättemycket att göra på jobbet och ingen som kan ersätta mig, så nej, alvedon, te och en rejäl dusch så ska det nog gå vägen. Ha en skön kväll så ses vi imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar