söndag 10 augusti 2014

Uppdrag slutfört


Äääntligen är gräsmattan knipsad!


Härlig belöning efteråt.

Åååh, så skönt! Nu är gräsmattan al la gigantus klippt. Hett var det. Men vår nyinköpta åkgräsklippare gick som ett jehu! Fast vi kunde inte ha på lägsta klippnivån, då bara stånkade den och vägrade röra sig. Så högt var gräset. Det ska ju dessutom bli regnigt i veckan så då är det skönt att ha klippt. Efter regn växer ju gräs som bekant.

Har ni något emot att vädret blir lite kyligare? Inte jag. Jag tycker att vädret har varit så fantastiskt de tre senaste månaderna så även om det blir regn vareviga dag fram till oktober så kommer jag inte att klaga.

Just nu är vi i fas med allt. Gräsmattan i stugan är klippt. Gräsmattan här hemma är klippt. Hela tvätthögen är tvättad. Hela huset städade jag idag. Äntligen har vi hunnit ikapp! Och under hela tiden jag städade idag lyssnade jag på mina nya favoriter First Aid Kit. Har du inte hört dem? Då har du missat något. Jag hittar sällan nya artister som jag gillar, jag nöjer mig alltid med mina gamla favoriter som Frank Sinatra, Peter LeMarc, Tom Jones...(alltså det är ju pensionärsvarning på mig, ha ha!) så nu var det kul att få höra något nytt.

Nu ska jag och A njuta några timmar i lugn och ro när barnen har lagt sig med att titta på några Castle--avsnitt. Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. TACk för dina fina ord idag. Jag tänker på din vän och hoppas han/hon har det ok.
    Om det är så så går det jättebra att fråga, om ni undrar något. Bara så du vet.

    SvaraRadera