måndag 25 augusti 2014

Shoppingstopp!


Just nu åskar det, men senare i veckan ska solen och värmen komma tillbaka. Hurra!

Igår eftermiddag åkte jag och sonen på tu man hand till ett shoppingcentrum. På hans initiativ. Han gillar att gå och titta i dataaffärer och fika. Jag gillar att gå i heminredningsaffärer, så det blir en win-win-situation. Men när jag gick där och trånade över trälyktor och nya blomkrukor slog det mig. Inget av detta behöver jag, det är bara saker jag vill ha. Vad skulle hända om jag införde shoppingstopp? Jag skulle tjäna en hel del pengar som jag kunde lägga på...ja, vår resa till Teneriffa till exempel. För hur många ljuslyktor behöver man egentligen?

Nu tror jag inte att jag kommer att kunna ha ett shoppingstopp ett helt år, jag och Hemnetknarkaren ska ju till Ullared om sex veckor (hurra hurra!), men den här månaden? Vi får se. Det fanns nämligen en ljuslykta på Nellie som var sjuuukt snygg och kostade nästan inget alls...

1 kommentar:

  1. Haha jag känner igen mig, varför har man ett sådant ha begär när det gäller inredning?
    Kläder kan jag tycka är fina men inte på samma sätt som inredning.
    Jag har oxå funderat på ett köpstop......Lycka till lixom :-)
    Men jag har även funderat på att ha en loppis, ut med det gamla och in med det nya lixom och inte bara fylla på??! Ja vi får se hur det går =)
    Kram.

    SvaraRadera