fredag 15 augusti 2014

A bad day



Snart är det dags att tänka på höstgardiner och höst kuddar och höstmattor.

Huuua, vad sjuk jag har varit idag! Näsan har runnit och det har inte alls känts bra. Dessutom var nästan varenda minut av dagern späckad med grejer att göra. När jag kom hem lade jag mig i soffan i uterummet och lät A duka fram tacosen. Men nu, efter mat och tabletter känns det lite bättre. Att bli sjuk på sommaren är inte normalt! Gaaaah!

Vi skulle ha åkt till sommarstugan egentligen imorgon, men vädret ska fortsätta åt den blötare varianten så vi ska shoppa istället. Om vi orkar. Shoppa en ny cykel åt sonen och fixa regnstövlar och regnkläder, ja allt sådant som är viktigt inför skolstarten. Hur många stövlar och regnställ har man inte köpt till barnen egentligen, men de växer alltid ur dem, fortare än man hinner säga galosch.

Vi köpte en begagnad cykel på Blocket åt sonen förra året, men den var knallröd och förmodligen en tjejvariant. Nu har växeln börjat krångla och han vägrar att köra på den för någon i skolan hade retat honom och sagt att det var en tjejcykel. Så vi får ordna en annan. Jag vet själv hur kul det var att få en ny cykel som ingen annan hade kört på och jag minns fortfarande en superfin blålila cykel med bockstyre (!) som jag fick när jag fyllde 11 år.

Nej, nu ska jag krypa ner under ett täcke, dricka te, tända ljus och hoppas vila bort förkylningen. Vi ses imorgon, förhoppningsvis betyyydligt piggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar