fredag 2 augusti 2013

Undanflykter och nöjen

Igår var det 1 augusti. Då skulle jag börja packa inför flytten. Men jag har haft fullt upp med att se Sommar med Ernst, äta knäckebröd och surfa på Hemnet. Sådant tar tid och då får minsann annat, som att packa, stå åt sidan.

Idag hade jag återigen ett 14-timmarspass hemifrån. Jag åkte till jobbet i morse klockan 06.00 och var hemma 20.15. Gaaah! Jag längtar tills vi har flyttat till vårt nya hus så att jag kan bli tokig. Fatta vad tid och bensinpengar jag kommer att spara! Att pendla 24 mil om dagen skulle till och med göra en buddhist mordlysten, jag lovar.

Imorgon ska det bli tropisk värme. Vi åker upp till sommarstugan, grillar, badar, leker, äter vildhallon, dricker vin, pratar om allt och inget och njuter. Som alltid.
Titta vilket fina vita hem jag hittat. Visst blir man inspirerad att ta till målarpenseln?






1 kommentar:

  1. Tack för inspirationen, men oj vilken resväg till jobbet.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera