tisdag 13 augusti 2013

Det tar sig!


                                Fulla lådor som ska skeppas till en loppisaffär.


             Fina vaser som jag behåller. Den högra är arvegods och häftig designkeramik.

Jag har satt ut flera av våra möbler och garderober på annons på Blocket. En man, med fem döttrar, kom hit för att titta på en av garderoberna. Han hade förmodligen ett så stort garderobsbehov till alla sina flickor, att han snabbt som attan slog till på även den andra garderoben och så var vi av med dem. Nu ligger tyvärr barnens kläder i jättestora högar i deras rum. Vi var nog lite snabba med att sälja, men man vet ju aldrig om någon är intresserad.

Jag har även börjat rensa i skåp och lådor och herreminje vad grejer som ska köras till en välgörenhetsaffär! Redan innan visningen av vårt hus skyfflade jag iväg 12 stora flyttlådor proppade med handdukar, gardiner, dukar, vaser, glas- men det verkar som om det finns minst lika mycket kvar som jag behöver bli av med. "Herregud, vad den där människan måste shoppa!" tänker du nu, men det gör jag faktiskt inte. Jag har bara ändrat smak.

För fem år sedan blev jag intresserad av den vita heminredningsstilen. Nu, när jag har rensat, har jag till och med hittat kartonger med ouppackade grejer i. Och varför jag aldrig har använt dem förstår jag när jag tittar i kartongerna. Det är riktiga fulingar som döljer sig där i. Men för fem år sedan tyckte jag förmodligen att de var snygga, annars hade jag ju aldrig köpt dem. Nu ska det bort. Bara det jag gillar ska med till det nya huset. Det känns som en befrielse.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, det känns igen. Just nu renar jag bort knytbandslängder och spetsgardiner, tröttnat sååååå. Ja, så kan det vara;-) Bra då att sälja av sånt på FB loppis tycker jag!
    Lycka till med packandet!

    SvaraRadera