tisdag 20 augusti 2013

Snart dags för en rundtur


                Trots att säsongen går mot sitt slut är det fortfarande fullt med fina båtar i hamnen.


                   Så här vackert var det imorse vid 07.30-tiden när jag skulle börja jobba.


             Skagerack, en av få byggnader som klarade sig vid stadsbranden i Strömstad 1876.


                       Idag kände jag lukten av havet och stannade och bara...mmm...

Åh, så skönt vädret har varit idag. Jag tog en promenad på lunchen (jojomensan, här ska brännas fläsk) och det var så varmt! Jag knäppte lite bilder på Strömstad, en stad som jag aldrig tröttnar på. Här är så otroligt fint. Och det är en skönhet som även är framgångsrik. Här är arbetslösheten 3,8 procent. Det är naturligtvis närheten till Norge som ligger bakom. För norrmännen är norra Bohuslän som ett enda stort Ullared där de kan shoppa loss till bortåt 30 procent billigare priser än hemma. Ibland när man går på gatorna i Strömstad kan man tro att man är i Norge för rätt ofta hör man bara norska pratas.

Med huset går det, liksom för Strömstad, också framåt. Vi har valt ut tapeter. Det blir en jättehäftig tapet i hallen som föreställer (tror jag) Paris med kyrkan Sacre Coeur bland annat som silhuett. Blå motiv på vit botten. Superläcker! I vardagsrum, inre hall och hela vägen upp till övervåningen blir det en slät vit tapet. Tråkigt? Nej, det blir nog bra. Om två veckor får vi nycklarna. Hurra! Då ska ni få följa med på rundtur!

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder!
    Härligt att flytta in i drömhuset! Vi har också byggt just drömhuset, och är SÅ nöjda =)
    Tittat runt lite på din fina blogg. Gillar!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Så härligt, den är en lyx att få vi nära havet, så njut.
    Ja, klippa gräset är en underskattad motionsform ;)
    Vi har ju driv på vår men då får jag ju ingen träning, så pressar på utan att starta den ;)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!!
    Sommarfeeling känner jag=))

    SvaraRadera
  4. Å så härligt att ha så vackra omgivningar. Och doften från havet är verkligen något speciellt, så rogivande!

    Ha en underbar dag!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. Strömstad är vackert! Den enorma lekplatsen strax innan är ju hur rolig som helst för barnen!
    Kul att snart få nycklarna :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera