söndag 28 december 2014

Vintertid


Vårt hus i snöig morgonskrud.



Ljungen verkar ha konserverats av kylan och ser lika fin ut nu som i höstas.

God morgon! Brrrr, idag var jag ute och gav kaninerna sin frukost i min morgonrock. Visserligen hade jag mössa och vinterjackan över, men det var ändå iiiiskaaaallt! Eftersom jag ätit lite för gott och suttit lite för mycket i våra nya soffor framför kaminen, har vikten inte gått ner utan upp. Så igår kväll gick jag en långpromenad i kylan. Man känner sig ju så nyttig när man kommer in och det riktigt svider i sidfläsket av att det är så kallt.

Vad händer hos er idag, då? Här händer inte så mycket. Vi hade grannarna över igår kväll på lite vin och ost och kex. De hade med sig hemlagad kola som smakade precis som den man åt som barn så jag fick härliga minnen och vräkte tyvärr i mig allting på en gång. Så det får nog bli en svidande promenad idag också.

Imorgon är det jobb igen. Men snart är det nyår och den aftonen ska vi fira med bästa vännerna. Jag har lite ångest inför vad vi ska bjuda på, Det duger ju inte att langa fram tacos på nyår precis. Nej, en kopp kaffe kanske får loss matinspirationen hos den som inte ens kan steka en köttbit...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar