lördag 6 december 2014

Rocky Road de luxe

Hej på er! Oj, oj, vilken julbakare jag är! Idag har jag gjort Rocky Road med lite hjälp av A (läs: jag skrek åt honom att hacka och inte stå och fumla för smeten höll på att stelna). Jag valde ett recept av Arla, som du kan läsa här. Mmmm, så gott det var! Det innehåller cornflakes också så de blir extra krispiga och knapriga.

Annars har det varit en väldigt lugn dag här. Nu är kaminen tänd, Sara Dawn Finers skiva Winterland spelas på Spotify och vi ska snart börja med middagen, kött, pommes och vitlökssås. Och ikväll är det ju bästa serien ever: "Downton Abbey"!

Imorgon ska vi som sagt hänga på låset till Ikea om vår tresitssoffa kommit in. Men jag har inga stora förhoppningar. Med vår tur hittills så kommer säkert de sex soffexemplaren in på måndag morgon då vi absolut inte kan hämta dem. Och lagom till nästa helg är de väl slut igen. Yyyyl!


Rocky Road, hembakt. Bara en sådan sak!



1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att ni får soffan idag.
    Mmmmm, gott godis.
    Adventskram/AM

    SvaraRadera