tisdag 16 december 2014

Slippa hetsen


Det finns nog ingen ståtligare, ja, helt enkelt flottar blomma än amaryllisen. Min blommar redan.

Hej! Usch, nu känns motivationen att blogga liiite på sparlåga. Men så fick jag en så rolig kommentar här på bloggen idag, till ett inlägg jag skrev för länge sedan, som fick mig att dra på smilbanden. Själv är jag väldigt dålig just nu att kommentera på andras bloggar, fy mig.

I helgen, när vi köpte julklappar frågade A mig vad jag önskade mig i julklapp. Och vet ni vad jag önskar mig mest av allt? Egen shoppingtid. Alla som jobbar mycket och har små barn vet vilken otrolig, ofattbar lyx det är att få åka iväg på egen hand, strosa i affärer, fika och bara andas. Istället för att fara runt som en påtänd dromedar och skrika på barnen: "Skynda, skynda, inget bajsande för då kanske reavarorna har tagit sluuuut! Håll er!".

Vi får väl se om tomten tycker att jag har varit snäll eller om jag ska behöva trängas med barnen på shoppingcentrets toaletter med alla andras barn som gråter, ylar och petar snorkråkor på kaklet. Ha en skön kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar