onsdag 10 december 2014

Ett nytt rum

God kväll! Hua, vilket stormigt väder det har varit idag! När jag åkte hem höll jag på att få stanna på motorvägen för att det spöregnade så mycket. Men väl hemma spelades det julmusik och granen stod i julgransfoten, ljusen var isatta och det var bara att börja pynta.

Men först ska jag visa er vad jag och sonen kämpade med igår kväll. Han älskar att bygga lego och har rätt mycket. Men att ha alla uppbyggda miljöer på golvet tar väldigt mycket yta. Så i ett svagt ögonblick lovade jag honom att han skulle få vårt lilla skräprum, en snedvind på övervåningen som vi knappt använder. Och han tog mig på orden. Vi fick haka av dörren, trycka igenom en kontorsstol genom dörren så att färgflagorna från dörrkarmen yrde och bära ner mängder av skräp i källaren.

Men till slut hade han sitt tomma extrarum och nu står legot prydligt uppställt. Och när vi höll på som bäst att kånka, då vände han sig mot mig och sade: "Tack mamma för att du hjälper mig". Ja, då kunde man ju ha hakat ner 10 dörrar till, bara för den kommentarens skull. Ha nu en härlig kväll så ses vi imorgon bitti!


Tomt rum före legoinvasionen.


Legot prydligt uppställt. Han har ställt upp mängder i bokhyllorna på sidorna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar