söndag 30 november 2014

TV-tips!


Lycklig tjej igår kväll som öppnade en massa paket!

Hej! Ja, det hann bli kväll innan jag hann slå mig ner och kika in till er. Idag har det varit barnkalas här och det gick överraskande bra, trots att jag var själv med alla huliganer. Jag köpte färdiggräddade, tunna, superdyra (men det var det värt) pannkakor som jag värmde i micron och sedan fick de glass med chokladsås och grädde. Väldigt enkelt och gott verkade det vara för de åt och smaskade.

Nu i eftermiddag har jag och den nyblivna 7-åringen suttit och skrikit av skratt framför tv:n. Det har nämligen varit "Ensam hemma 2" på TV 3 och den är ju sååå rolig! Och ikväll blir det mer härlig tv-tid för då ska jag titta på den bästa julfilmen som någonsin gjorts, nämligen "Love Actually". Den innehåller en av de allra starkaste scenerna av försmådd, olycklig kärlek som gjorts och det är när en kille som är förtjust i sin bästa väns fru bestämmer sig för att det är nog. Så har vi nog alla känt någon gång. Nu får det räcka. Och det behöver ju inte bara gälla kärlek. 

Och i veckan, på torsdag klockan 20.00, kommer julmysets absoluta höjdpunkt, "Jul med Ernst" på TV 4. Ha en mysig söndagkväll och glöm inte "Love Actually".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar