torsdag 20 november 2014

Ett ljus i mörkret

Godmorgon! Idag är jag ju hemma med lillan som är snuvig. Vi har det så lugnt och härligt. Vi har tänt ljus och en liten pepparkaka har redan hunnit slinka ner i den lilla magen här på morgonkvisten. Den stora magen (moi) får nöja sig med grova smörgåsar och två koppar kaffe.

Jag har precis kommit in från en runda ute hos kaninerna och i trädgården. Jag släppte ut min stora ståtliga avelshane i trädgården och följde efter honom och kikade i rabatterna. Och då såg jag dem! Ett verkligt ljus i höstmörkret! Snörosorna har slagit ut! De lysta knallvita i den mörka jorden och jag blev otroligt glad. Men faktum är att det inte bara är de som blommar. Jag hittade även en ros och en blåklockeliknande blomma som ännu inte gett upp.

Nej, nu ska jag sätta på lite mera kaffe och kanske knapra på en pepparkaka jag också. men kika in här lite senare för då tänkte jag ge ett bra vintips och berätta lite om bloggen. Ha det gott tills dess!


Den här rosen har ännu inte gett upp.


Som sagt, vi är inga trädgårdsodlare. Nu får växthuset agera vinterförvaring åt studsmattan och trädgårdsmöblerna.


Nu ser både huset och trädgården för trista ut i det här höstregnet som aldrig slutar.


Jättevackra snörosor blommar hos mig just nu!


Blåklockor, eller vad det är, vill också fortsätta blomma fast det snart är december.


2 kommentarer:

  1. Allra vackraste julrosen som kämpar i snön!!! Det var väl bra att använda växthuset till lite förvaring!
    behöver lite åsikt och råd hos mig, så hjälp mig...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Vackra blommor som fortfarande kämpar...
    Skönt att vara hemma och mysa med lillan (ja inte att hon är sjuk såklart :)
    Trevlig kväll och tack för titten hos mig, alltid lika roligt att hitta nya bloggar.
    Kram Pia

    SvaraRadera