torsdag 26 september 2013

Djävulens kalsonger




My eyes, my eyes... Så fruktansvärt fult, men tofsarna har fått en nytändning i svenska hem efter Maria Montazami


              Ärtgröna gardiner, mer behöver inte sägas. Kommer aldrig upp hemma hos mig.

                                     
                                      Samma tyg i kuddar och gardiner blir lite för mycket.

Förr kallades gardiner för Djävulens kalsonger. Jag älskar gardiner och är en riktig gardinnörd. Men nu har jag fullständigt tappat koncepterna när det nya huset ska inredas. Vi har tre fönster i vardagsrummet som ska ha gardiner, men hur ska de se ut? I-landsproblem a la Grande, jag vet. Igår höll jag på att ge en butiksexpedit ett nervöst sammanbrott när jag rev upp varenda gardinpaket i butiken, drog ut gardinerna, kollade på dem, muttrade surt, slängde dem åt sidan och rev upp nästa paket. Till slut hittade jag ett par som jag blev nöjd med och vad händer då? Jo, i nästa butik jag besökte hittade jag ett par ännu finare! Men då hade butiken redan börjat lägga upp de jag beställt så nu får lagt kort ligga. Eller rättare sagt vald gardin får hänga i fönstret.

En fantastisk milstolpe äger rum idag. Det är sista gången jag pendlar 12 mil enkel väg till jobbet. Nästa gång jag jobbar kommer jag bara att ha halva sträckan enkel väg ungefär. Himmelriket är nära!

5 kommentarer:

  1. Ha ha kan nästan se dig framför mig hur du river runt. Hoppas du blir nöjd, vi får väl se när de sitter uppe. Skönt att slippa åka 12 mil, det lät ohållbart.
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. 12 mil enkel resa.....?! Jisses!! Och jag är på jobbet utan att behöva öppna ytterdörren... ;)
    Ha ha ha... kan se den svettiga expediten framför mig!!
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  3. Jättesvårt med gardiner... jag försöker att hålla en neutral bas och låta antingen tapeter eller textilier göra intrycket.

    Härligt att förkorta resvägen så mycket!! :)

    Önskar dig en fin helg!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Åååå, känner igen mig, bättre att vara utan gardiner än sätta dit något som är "sådär". Blir kul att se ditt inköp.
    Ha en härlig helg i nya hemmet!

    SvaraRadera
  5. Det där med gardiner är inte lätt. Jag ska köpa nya, men bara drar på det. Satte upp ett par "gamla" i sovrummet så länge medan jag kollar runt ett varv till...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera