lördag 14 september 2013

Nyinköp i knarkarkvart



                                       Mitt fina nyinköp! Tygladan, 599 kronor.

Hurra! Idag har jag äntligen slagit till och köpt min drömspegel. Ni, vet den jag visade här på bloggen i somras. Jag har ju sålt av halva vårt bohag (ungefär) och då tyckte jag att en spegel kunde jag väl få unna mig. A:s inställning till detta inköp är dock oklar. Han lastar av en flyttkärra i det nya huset och kan inte protestera mot att få mer att bära.

Usch, hur det ser ut här hemma. Som en sämre sortens knarkarkvart. Det finns inte ett ställe i hela huset som är fint just nu. Flyttkartonger, tavlor, cornflakespaket, pennor, block, kuddar, allt är i en enda röra. Och hälften av bohaget är dessutom sålt eller i nya huset så det ekar tomt överallt. Se vad fint köket var för en månad sedan:


                                                                      Städat och fint!


                        Och så här ser köket ut nu. Sålt köksbord och allt i en enda röra...

Nu är det bara en vecka kvar tills målarna har målat och tapetserat klart inne i huset och om två veckor flyttar vi in det sista. Hurra!


5 kommentarer:

  1. Kaos här hos oss också, fast vi inte ska flytta ;) bara mellan rummen...
    Snygg spegel och så spännande att snart få flytta, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jobbigt men kul med flytt. Det blir ju något positivt med röran!!
    Ha det gott denna lördag, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Ingen tröst just nu, men ur kaos kommer ordning...
    När ni väl kommit till ert nya kan du börja få ordning igen. skönt då att slippa kasa med en massa i onödan.
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. haha,,,, undrade just vad du menade med knarkarkvart :)
    blir säkert bra....
    å missa nu inte...

    BLOGGPARTYT fortsätter.

    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  5. Det måste till lite kaos först för att få ordning och reda :-)
    Feng shui, dvs rensa i röran...fniss
    Fin spegel!!
    Kraaaam Paula

    SvaraRadera