söndag 18 maj 2014

Oh what a night!


Idag blev det kycklingpasta som jag (!!!) gjort till lunch.


Vi har en jättestort mörklila syrenträd vid altanen. Snart slår det ut!


Finns det någon härligare doft än syren?

Igår kväll var vi på en fantastiskt rolig fest! Den hölls i en lada där man blev välkomnad med bubbel och sedan fick tjejerna ta en mutter och killarna en skruv. Sedan skulle man "gänga" ihop rätt mutter och skruv. Jag lyckades hitta en superliten mutter, men hittade ändå rätt skruv och bordsherre.

Det var hummersoppa och grissini till förrätt (några gäster, inte jag, trodde dock att grissinin var något slags snacks och hade redan ätit upp den när soppan kom på bordet) och därefter var det italiensk buffé. Vid vårt bord pratade vi om allt från galna politiker till Mallorca-resor och äktenskapets höjder och dalar.

Sedan var det trubadur och en artist var gäst på festen och sjöng några av sina hits, vilket var kul. Idag var vi lite tunga i huvudet, men har ändå lyckats storhandla och klippa lite gräs i trädgården. Vilken kväll och vilken härlig dag det är idag! Snart kommer farföräldrarna med barnen och jag längtar efter dem! Jag har köpt ingredienser så att jag och lilltjejen ska kunna baka rabarberpaj någon dag. Ha nu en härlig söndag så syns vi lite senare!

1 kommentar:

  1. Härligt med egna blomster, håller med, jag kunde inte heller plocka i vår lilla täppa i vårt tidigare boende men nu så!

    SvaraRadera