lördag 16 januari 2016

Som en soptipp


Så här ser det ut i ena hörnet av vardagsrummet. Planschen köpte jag i en loppis som ligger granne med vår sommarstuga.


Ljuslyktor med hjortar som reflekteras när man har i tända ljus.

Godmorgon! Jag har sovit så dåligt de senaste tre nätterna, men igår kväll kände jag att det fick vara nog med sömnbrist. Först slocknade jag 20.30 i soffan när jag och lilltjejen skulle se någon fruktansvärt obegriplig  tecknad film om lila fyrkantiga varelser som hetter boffrar. Lagom till att allt löste sig för boffrarna vaknade jag till liv, men då ville ju lilltjejen gå och lägga sig förstås.

I natt lade jag mig i hennes säng och skyfflade in henne i min säng och jag har sovit som en släggad viking hela natten till klockan halv nio i morse. Nu har jag bara släpat mig runt i sju nummer för stora raggsockor och två tjocka tröjor under morgonrocken med kaffekoppen i handen och mumlat till A. "Måste vi gör något idag?".

Huset ser ut som ett bombnedslag. Jag tycker att det är svårt att hinna/orka/bry sig om att plocka bort på vardagarna. Så det blir ju alltid som att försöka ta sig igenom en soptipp i Delhi på lördagsmorgonen innan man fått in all smutsig disk i diskmaskinen, fått ner alla använda kläder i tvättstugan och torkat av överallt. Så det ska jag ta tag i nu! Vi ses lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar