onsdag 6 januari 2016

Kaffets magi


Mina Green Gate-muggar används flitigt till mitt kaffebälgande varje dag.

Hej! Idag har varit en riktig kura- i-soffan-jag-tror-jag dör-om-jag går-utanför-dörren-dag. Det är ju så kallt! En bekant på Facebook, som bor i nordligaste Sverige, hade -33 grader på sin termometer imorse. Ja, det finns då alltid de som har det värre än en själv, det är tydligt.

Jag älskar att dricka kaffe. Bara sitta i soffan på morgonen och surfa på paddan och dricka kaffe. Länge. Men nu har jag gjort ett misstag och köpt något som heter el-brygg-kaffe. Det är säkert inbillning, men det smakar metalliskt och illa. Men aldrig att jag skulle slänga ett helt paket kaffe så nu får jag dricka det och lida tills det tar slut.

Ikväll är jag och A barnfria eftersom det fortfarande är jullov, men vi jobbar. Så barnen sover hos sina mor- och farföräldrar till fredag kväll. Det är så lugnt här hemma! Ingen som vrålar att de ska bajsa, skriker att de vill ha o´boj eller ylar att det luktar fis i soffan. Som de själva har släppt. Att ha barn är underbart. Men en paus från dem då och då kan också vara underbar.

Nu ska jag sätta mig i soffan och dricka illasmakande kaffe och läsa ut "Sushi för nybörjare" av Marian Keyes. Som jag redan läst 4 gånger. Vissa böcker går alltid att läsa om. Och den här är värd varenda minut.

3 kommentarer:

  1. Kanske en fika här någon dag? :-)
    Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore väldigt trevligt! Du har säkert godare kaffe än jag!

    SvaraRadera
  3. Och gillar du inte kaffet har jag vin! :)
    Tänkte maila dig men hittar inte din mail här på bloggen......

    SvaraRadera