söndag 27 december 2015

Snö!


Jag har ju glömt att visa vår gran. Vi har alltid kungsbran, en sådan där maffig Disney-modell. Barrar minimalt och ser ståtlig ut. Bästa granköpet!


I år har mina Green gate-muggar fått bli hyacintkrukor istället.


Den fina stjärnan i metall är en ljusstake. Inköpt på Gekås för 129 kronor. 

I natt kom snön.
Ja, det finns säkert de som jublar, men jag surar. Kallt, blåsigt och det blir bara slask. Förmodligen redan i eftermiddag. Det enda som snö är bra till är om det blir rätt mycket, så att barnen kan åka pulka. Bara de inte vill att jag ska åka stjärtlapp också. Det är ingen vacker syn att se en 42-åring tumla runt som ett bowlingklot i pulkabacken, ylandes "Hjääälp mig upp!".

Igår hade lillan en liten kamrat här som har sovit över. De ses inte så ofta eftersom hon bor där vi bodde förut, så de har verkligen utnyttjat tiden maximalt. Vi såg knappt röken av dem igår utan hörde bara fnissandet inifrån deras rum. Enda gången de kom ut var när det vankades pizza på kvällen.

Jag gjorde världens miss igår! Jag missade Downton Abbeys julspecial! Åh ve och arma elände! Jag vågar knappt kolla Facebook idag ifall någon skriver någon spoiler för jag måste sätta mig pronto och titta på SVT Play. Downton är ju bästa serien ever! Vad vi tittade på istället. En Star trek-film. Ofattbart, jag vet. Vi ses lite senare idag!




1 kommentar:

  1. Hallå där o god fortsättning!
    Kul att du hittat tillbaka till bloggosfären :)

    SvaraRadera