onsdag 30 december 2015

Ett skitigt göra


Frukost med A och tidningen var inte så dumt.


Jag har mängder med kokböcker, men öppnar dem aldrig. Det kanske får bli ändring på det nu.

Godmorgon! Jag och A har ätit frukost tillsammans nu på morgonen och barnen har sett på "Sune i Grekland". Mysigt. Jag har kaninuppfödning och kaniner är söta, men genererar en hel del bajs. Den lägger jag i svarta sopsäckar vars innehåll vi nu ska åka till soptippen med. Roligare kan man ha det en ledig dag.

Imorgon är det nyårsafton och vi ska åka och fira med vänner. Jag har fått på min lott att göra förrätten. Att titta på när andra lagar mat och man själv kan dricka vin är väldigt underhållande och att äta maten, Men att laga den själv är inte min starka sida. Men jag har alltid avokado-tricket att ta fram och det ska jag göra imorgon. Man halverar en avocado, lägger en blandning av räkor, kokt ägg, majonnäs och creme fraiche i urgröpningen och sedan har man en smaskig förrätt.

Men sedan kommer nästa bekymmer för på lördag får vi hit gäster och att be gästerna laga sin egen mat, där går väl gränsen även för mig. Jag har kaxigt utropat att de ska få fisksoppa. Gud i himlen! Ett väldigt besvär och säkert kommer jag att lukta illa efteråt med alla fiskfjäll och konstigheter som ska i soppan. Nej, jag får börja med att lasta lite skit så löser sig väl resten kanske senare. Får vi hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar