torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År!


Med ivriga steg på väg till det fullpackade badhuset.


Villa Antinori, toscanskt vin från 2005. Flaskan hade legat så länge i källaren at den till och med var dammig.

Godmorgon på er! Idag sov vi länge, ända till klockan 10. Jag vågar inte tänka på hur det ska bli när vi alla ska vrida klockan rätt och gå upp klockan 6 igen. Jag redan på måndag. Hua!

Igår åkte vi och badade i ett badhus. Man kan inte bara ligga i soffan och äta praliner och läsa deckare, kände vi. Men det var sååå mycket folk. På kvällen åt vi tacos och jag tittade på Scooby-Doo med lillan. Vi plockade också upp ett årgångsvin ur källaren som vi öppnade. Jag säger då det!

Att dricka första klunken var som att ha suttit och tittat på en orkester som spelade vevlira- falskt- och sedan steg Madonna upp  på scenen. Med Bruce Springsteen. Det var inte precis jordtrampad hallonsaft om man säger så utan 10 år gammalt, helt otroligt gott rödvin. Men det går inte att häva i sig, max något glas, sedan blir det alldeles för mäktigt.

Ikväll ska vi fira nyår hos vänner och jag kör så det blir vare sig årgångsvin eller något annat för mig, men det gör inget. Nyår har en så magisk stämning så det behövs inget annat än gott sällskap och god mat. Och inga nyårslöften! Dom kan jag ändå aldrig hålla. Gott Nytt År på er!


1 kommentar: