tisdag 5 januari 2016

Grått är inte flott!


Nyinköpt duk och blomsteruppsättning.


Hej på er! I varje litet samhälle i Sverige, i princip oavsett hur litet det är, finns det en blomsterbutik. Även här på vår lilla ort. Här är det är en sådan där riktigt underbar mummabutik som jag bara tillåter mig att gå in i en gång i månaden. Det blir för dyrt annars, för det går bara inte att motstå den krukan, och den blomman och de ljuslyktorna och den duken och....i dag var det dags att gå in. Det blev en duk och en ny blomuppsättning till köksbordet. Att jag aldrig lär mig. Det är som om börsen bara öppnar sig av sig själv där inne. Jag kan liksom inte styra mig själv.

Jag köpte också senaste nummer av tidningen Lantliv, men jag fasar lite för att öppna det, för varenda människa i reportagen har väl gråa kök och grå väggar. Jag tror jag blir tokig snart. Varför måste varenda människa inreda som alla andra? Nu är vitt ute, stod det att läsa i senaste inredningstidningen jag läste. Jaha, så vaddå? Jag gillar mitt vita hem. Hit kommer inte en grå vägg. Förra ägarna tapetserade köket grått och det blev inte alls bra. Grått får mig att känna mig som en vanartig fånge från något uzbekiskt fångläger som snart ska förhöras med elchocker under tånaglarna. Kommer aldrig på fråga att jag målar om mitt hem i en färg bara för att den är trendig. Det är jag tydligen rätt ensam om.

Nej, nu kommer snart A och barnen hem och vi ska äta kotletter och pommes frites och slåss om vilken film vi ska se på tv. Blir det Scooby-Doo igen tar jag självmant in som gäst på det uzbekiska fängelset. Grått eller inte.

1 kommentar:

  1. Tack för din fina kommentar om vår hall, som ju är rätt grå då ;-)
    Gäller väl att hitta rätt balans, men viktigast är ju ändå att inreda för sin egen skull och inte för någon annans...
    Ha en fin trettonhelg!

    SvaraRadera