måndag 11 januari 2016

En kajalögd vän


En ny liten vän från Holland!

Hej! Igår åkte jag och hämtade hem den lilla kajalögda vännen på bilden ovanför. Det är en hermelin med teckningen hotot och de är väldigt sällsynta i Sverige. Jag har importerat henne från Holland och hoppas nu få små söta kajalögda kaninbebisar i sommar. Spännande!

Den senaste tiden har jag tyckt att min bil sladdat väldigt mycket när det har varit halt. Jag kände på däcken i helgen och upptäckte att dubbarna var i princip nedslitna. Så idag bar det av till en däckfirma så att jag fick fyra nya dubbdäck. På vägen hem var det väääldigt dåligt väder, snö och slask, så jag passade förstås på att testa däcken lite. De släppte inte vägbanan det minsta! Tyvärr höll det ändå på att gå illa när en långtradare nästan mosade mig när han skulle köra om en bil samtidigt som jag körde om honom. Hua!

Nej, nu får det bli en kaffe och lite slötittande på sista avsnittet av "Sherlock". Jag läste att det kommer nya avsnitt i år. Hurra! Ha en bra kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar