söndag 10 januari 2016

Att bo utomlands

Godmorgon! Imorse var det så vitt och kallt utanför fönstret att jag ägnade mig en stund åt att tröstsurfa på lägenheter som var till salu på Kanarieöarna. Och då upptäckte jag något upplyftande. Det var inte så dyrt.

Jag har alltid undrat över hur folk har råd att bo flera månader utomlands per år, men en fin lägenhet kan man ju få för någon dryg miljon och sedan bara någon dryg tusenlapp i hyra. Har man sedan ett billigt boende hemma och hyr ut sin lägenhet 7-10 veckor om året så är det ju inga problem.

Det hade varit något när man blir pensionär. Sitta på en balkong och se ut över havet och det blåser en varm bris i ens hår. medans det hemma i Sverige är -8 grader och snöstorm. Titta på den här fina lägenheten till exempel:






Bilder: Svensk Fastighetsförmedling

En tvårums-lägenhet på 58 kvadrat för 2,5 miljoner kronor och 1200 kronor i hyra. Här skulle jag kunna bo mycket lycklig.

Ja, den var ju nybyggd och lite dyr, men som sagt, det fanns lägenheter för dryga miljonen också. Nej, nu ska jag gå och äta frukost och fortsätta drömma om sol och värme. För drömma är nog det jag lär få göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar