söndag 17 januari 2016

Drömmar om resor


Vårt hus är byggt i början av 30-talet.


Trädgården är full av snö och verkligen inte särskilt inbjudande.

Godmorgon! Vi bor i ett hus som är byggt i början av 30-talet. Om jag säger så här, vi kan omöjligt ha mögelangrepp i huset på grund av att det är för tätt. Det är ruggigt att gå upp på morgonkvisten och det drar lite kallt från fönstren. Men vem har dött av nytt syre?

Igår kväll satt jag och A och surfade på resor. Vi åkte med barnen på en riktig drömsemester i mars förra året till Teneriffa. Vi bodde på ett hotell som hette Sunwing Fanabe Beach och vi hade det underbart varenda mikrosekund. Tyvärr var det ett ganska flott hotell med extremt mycket barnaktiviteter så nu tror barnen att det är så en utlandssemester ska vara. Att komma dragandes med en sista minuten-resa som tar oss till en hydda vid någon stenig strand kommer nog inte att uppskattas.

Nu när det är så kallt så känner jag att jag vill åka iväg! Vi hittade ett hotell som hette Sunwing Arguineguin Seafront på Gran Canaria igår och det får det nog bli nästa gång vi åker. Det verkade vara väldigt likt Fanabe Beach i upplägget. Jag vill ha god mat, värme, fin pool och mycket aktiviteter för barnen så att de har roligt, sedan är jag nöjd. Jag tycker inte att det behövs bergsklättring, drakflygning, snorkling eller andra hurtiga aktiviteter. Jag vill bara ha en bra tid med familjen när jag åker på semester.
Idag blir det en liten utflykt till mamma där vi är bjudna på pizza. Hoppas bara att hon har det lite varmare än vi. Brrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar