lördag 9 januari 2016

Egentid


Har vi plockat bort julsakerna? Jo, tjena!


God morgon! Här hemma vaknade jag upp imorse till julsaker. Ja, jag skrev ju för några dagar sedan att de skulle bort, men mellan onsdag och fredag sov ju barnen borta. Och på kvällarna har A och jag istället för att städa och feja, ägnat oss åt att vara tonåringar.

Vi har ätit pizza, chips, godis och degat i vardagsrumssofforna hela kvällen framför mästerserien "Sherlock". Ja, jag vet att den är flera år gammal, men det är först nu som vi upptäckt den och den är ju sååå bra! Inte ett dammkorn eller jultomte har vi brytt oss om. Mycket skönt.

Men nu ser det istället ut som om vårt hus ockuperats av bostadslösa tonåringar som haft raveparty i vardagsrummet. Så idag får det bli andra bullar. Jag känner mig inte särskilt peppad. Men det finns inga andra här på gatan som har kvar ljusstakarna i fönstret så vi får väl plocka ner dem. Men först lite morgonkaffe och degande i soffan. Man måste starta lugnt!

2 kommentarer:

  1. Man måste göra så ibland för att orka med. Ladda om liksom.
    När du väl kommer igång idag så ryker sakerna så det bara visslar om det;-)

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni haft det hur bra som helst! :-)

    SvaraRadera