fredag 21 juni 2013

Årets bästa dag!

     Bilder från vår trädgård nu på morgonen. En uppvuxen gammal trädgård är vackrast, tycker jag.

Idag är det midsommarafton- årets bästa dag! Jag har alltid semester direkt efter midsommar och bara det är ju skäl till att detta är en fantastisk dag. Men sedan har man hela sommaren framför sig och för en grav sommarälskare som jag, är det ljuvligt.

Idag ska vi fira midsommar i stugan med vår släkt. Tyvärr är planeringen i en enda röra, allt på grund av att nöjestarmen dragit lite extra. Igår eftermiddag frågade en kompis om vi ville komma över och grilla och vips var alla tankar på inhandlande av mat och fina midsommarkläder som bortblåsta. Istället satt vi på en härlig varm altan hela kvällen och skrattade så vi fick ont i magen.

Så istället för att vara svalt vacker i en fin sommarklänning är jag nu svettig, rufsig och iförd skitfula kläder som jag hittat längst inne i garderoben i en enda snurrhög. Ja, så kan det bli när man helst vill ha roligt hela tiden.

Jag har haft många roliga midsommaraftnar och några riktigt tråkiga. En midsommar fann jag mig sittandes på ett kalhygge klockan halv tre på natten, eftersom jag var osams med min dåvarande pojkvän. Ja, det lär inte hända i kväll, jag somnar förmodligen före elva.

Ha en härlig midsommar! Det ska jag ha, skitfula kläder eller inte.

                                                  
                                                    Ljuvliga blommor i trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar